AALDERSKLINIEK

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)

De overheid wil sinds 2016 goede zorg garanderen met de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), waarin vastgelegd is wat goede zorg betekent en hoe klachten worden behandeld. Om deze reden moeten huidspecialisten die risicovolle behandelingen uitvoeren voldoen aan:

  1. Het leveren van kwalitatieve zorg volgens professionele en hygiëne normen.
  2. Het waarborgen van de veiligheid van cliënten tijdens behandelingen.
  3. Het verstrekken van duidelijke informatie en het verkrijgen van toestemming van cliënten voor behandelingen.
  4. Het hanteren van een effectieve klachtenprocedure.
  5. Het voldoen aan eventuele registratie- of licentievereisten.

In uw dossier staan gegevens over u als klant, de uitgevoerde behandeling, eventuele bijzonderheden en de resultaten van de behandeling.

Bovendien kunnen er foto’s worden gemaakt van het te behandelen gebied.

Aalderskliniek heeft een klachtenregeling ter inzage op de balie liggen.